NAŠE CIELE
Výučba je humanisticky orientovaná na žiaka so snahou o vytvorenie optimálnych podmienok. Snažíme sa vychádzať z princípov Waldorfskej školy, ktorá kladie dôraz na výchovu umením, na podporenie tvorivosti žiaka, prispôsobenie a vytvorenie podnetného prostredia a hlavne na osobnosť žiaka, jeho procesy vnímania a tvorenia. Pri výbere pedagógov sa opierame o odbornosť, kreativitu, samostatnosť a empatiu k študentom. Učiteľ musí vedieť komunikovať a rešpektovať nielen žiaka, ale aj jeho rodinu a komunitu, zamestnanie musí byť preňho povolaním bez časového horizontu, inak táto práca nemá zmysel ak sa jej pedagóg neodovzdá celý. Hlavným predpokladom úspešnosti je úzka spolupráca s rodinou.
Chceme vyvrátiť tvrdenia, že medzi rómskou mládežou rastie iba kriminalita, analfabetizmus a rasová neznášanlivosť, práve naopak, je tu dostatok schopných mladých nadaných ľudí, ktorí s pomocou a správnym kvalifikovaným vedením dokážu dosiahnuť vynikajúce výsledky.
V tomto školskom roku sme zistili u niekoľkých študentov rôzne výchovno-vzdelávacie poruchy učenia, správania, adaptácie, telesné postihnutia aj kombináciu niekoľkých z nich. U niektorých detí boli tieto poruchy diagnostikované na Základných školách, no niektoré sa podarilo odhaliť až našim odborným pedagógom. V spolupráci s Centrom pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie a Špeciálno-pedagogickou poradňou sa budeme snažiť o diagnostikovanie a rediagnostiku u týchto žiakov a čo najväčšou mierou pomoci sa pokúsime o ich odstránenie, aby aj títo študenti zažili pocit úspechu, čo je veľmi potrebné pri ich ďalšom edukačnom procese na strednej škole. Jedným z najpreferovanejších výchovných prostriedkov je správna motivácia a pochvala, ktorú naši pedagógovia využívajú.